Geoblog.pl    jbloko    Podróże    Tajlandia - Laos - Kambodża 2014    Po drugiej stronie Mekongu

Po drugiej stronie Mekongu

Laos
Laos, Huay Xai

Jestem w Laosie...

inny świat... jak usłyszałem na granicy - jakby sie cofnąć 40 lat

w dodatku komunistyczny

prawie nikt nie mówi po angielsku

kierowca furgonetki zamiast mnie podwiezc do centrum wyrzucil mnie na przemiesciu przy jakims hotelu, gdzie bylo ciemno, nikogo nie bylo i nie wiedzialem gdzie jestem. z nim nie bylo jak sie dogadac - tylko pokazawal mi na migi ze tu sie przespie...

wiec zaczalem isc przez wioske, bylo ciemno, nie wiedzialem czy dobrze ide, nikt po drodze ani be ani me po angielsku

mówiłem nazwe ulic z przewodnika, pokazywali wiec tylko ze ide w dobrym kierunku, ale nikt nie pokazal, ze to dobre kilka kilometrów po ciemku...

wreszcie dotarlem... napotkałem dobrą dusze po drodze, pewna Koreanka podrózujaca samotnie pomogla znalezc miejsce z kwaterami

kurde ale dziura... w pierwszym chcieli straszne pieniadze za pokoj z klima

w drugim taniej, ale grzyb i syf na scianie i w powietrzu

dopiero trzeci znosny... latwiej bym to znosil, gdyby chociaz bylo taniej niz w Tajlandii a w cale nie jest...

na razie taki techniczny opis, zeby dac znac ze zyje i gdzie jestem...